Jak zhubnout v zaměstnání

28. října 2008 v 13:11
V práci zvládnete myslet nejen na povinnosti, ale také na figuru.
Zdá se vám, že když máte sedavé zaměstnání, nikdy nemůžete zhubnout? Velký omyl. Přinášíme 10 tipů, které vám pomohou dostat váhu pod kontrolu.

Choďte pěšky

Zapomeňte na používání interního telefonu a intranetu a všechno mezi kancelářemi vyřizujte po svých, je-li to možné. Jak vyplynulo z nedávné americké studie, během víkendu udělá středně aktivní jedinec deset tisíc kroků. V pracovní den v průměru ubudou tři tisíce kroků (vystačily by na spálení lehčí večeře). Takže - nohy nešetřete.

Blahoslavené schody

Dejte sbohem výtahu. Stoupání do schodů udělá vaší linii dobrou službu. Jednak samozřejmě ničíte kalorie (osm pater vydá za půlku tatranky), ale báječně se vám formují také lýtka. Našlapujte přední polovinou chodidla na schod a nohu zlehka propínejte.

Nenechte se nachytat

V mnoha kancelářích je obvyklé, že volně na mističkách leží nejrůznější pochutiny. Pokuste se odolat, např. burské oříšky patří do pětice nejtučnějších pokrmů na světě.

Vyhněte se automatu

Ani vševědoucí internetové zdroje neuvádějí, jaké množství cukrů je v nápojích z automatů. Nezávislé expertízy u některých druhů kávy, kakaa a čokolády prokázaly až dvě kostky cukru na kalíšek. Tak pozor!

Rizikové ochutnávky

Vánoční období nejspíš opět svede mnohé kolegyně k donášce krabiček s ukázkami domácího cukroví. Naučte se zdvořile odmítnout. Když už neodoláte, pak raději mlsejte dopoledne, kdy má tělo ještě dostatek času se s hříškem vypořádat.

Zrádný večírek

Nikde není psáno, že na firemním vánočním večírku musíte jíst. Dejte si skleničku bílého vína, které vám naopak pomůže v boji proti tukům, případně iniciujte raději akční bowling než statické posezení. Z hlediska udržení linie jsou lepší rauty, kde si můžete jídlo vybrat. Každopádně nechte bez povšimnutí košíček s pečivem.

Sežeňte si spojence

Zeptejte se kolegyň, jestli by se některá nedala do boje proti kilům navrch s vámi. Určitě by to mohla být dobrá motivace - přece nedopustíte, aby byla úspěšnější. O svém záměru se však nijak významněji nešiřte, aby se nestal předmětem debat v kuřárnách.

Vybojujte čas na jídlo

Ze zákona máte nárok na přestávku na oběd, v některých případech i na svačinu. Přesto se snažte zkonzumovat několik soust (například půlku müsli tyčinky nebo kousek ovoce) každé dvě hodiny. Udržíte tak organismus ve správném spalovacím režimu. Dodržujte také pravidelný pitný režim - dva až tři litry tekutin jsou naprosto nezbytné.

Do pohybu

Jestliže je vaše pauza na oběd alespoň hodinová, dala by se využít i ke zkrácené lekci aerobiku nebo spinningu. Řada fitness center pružně reaguje na poptávku a nabízí lekce přizpůsobené pracovním pauzám (zpravidla trvají 30-35 minut).

Pozor na klimatizaci

Podle platných norem by v zimě měla být nastavena teplota od 18-25 stupňů. Jestli je u vás v kanceláři míň, můžete mít tendenci kvůli pocitu hladu konzumovat větší množství jídla. A tím pádem i přibírat kila.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Holly Holly | Web | 6. listopadu 2008 v 19:22 | Reagovat

...takový vychytávky..!:)Pěkný

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama